AZ ANYATEST PROJEKT

AZ ANYATEST PROJEKT

Nincs időm. Nincs kedvem. Nincs hol.

- az otthoni gyakorlás örömei

2015. október 02. - Kulcsár Vajda Enikő

Jaj, nagyon ismerem. Ezekkel meg kell küzdeni.

Korábban már írtam erről a facebookon: "Oké, tudom, hogy nem egyszerű. Nekem erre teljesen őrült megoldásom volt sokáig: az első gyerek megszületése után a nap első fix, nyugalmas időpontja az esti lefekvés és egyebek után következett, ezért majdnem egy évig este fél 11 és fél 12 között gyakoroltam. Aztán a munka miatt ez már nem volt tartható, plusz kicsit untam a csillagfényes mozdulatokat, meg szerencsére a gyerek is nőtt, így a következő évben az otthoni gyakorlás mindig este 7 és 8 között volt ( ekkor volt a napi egy órában engedélyezett mesenézős idő). Közben elkezdtem tanítani, meg kicsit tréningezni, ezért heti párszor azért világosban is megmozdultam. Most új felállás van, este héttől a kisebbik gyereket fürdetem meg fektetem. Az új rendszer még alakul."

- na , ez volt úgy kábé két hónapja. És az új rendszer azóta még mindig alakul, ami azt jelenti, hogy totálisan összevissza gyakorolok, hol délután ( mikor a nagyobb oviban van, a kicsi meg alszik vagy sikerül valakit berántani hogy vigyázzon rá) , hol ismét éjjel ( ez hősies, akaraterőt próbára tevő verzió). Napközben több az energia, éjjel nyugodtabban és elmélyültebben lehet gyakorolni- tehát, a megrögzötten pozitív irányból szemlélve, mindkét megoldás jó :-) . Viszont az elmúlt két hét drámai változásokat hozott.

Először is, nagyon ritkán vagyok beteg, de most egy kikúrálhatatlan felsőlégúti izé miatt nonstop orrfújás, majdnem-láz és néha hidegrázás jelentkezett folyamatosan, emiatt persze aludni sem nagyon tudtam.

Másodszor, Gyuri még mindig éjjel-nappal filmet forgat, most épp egy indiai akciófilmet, sosincs itthon, leginkább az olyan kritikus reggeli elindulás-esti lefektetésnél hiányzik baromira a támogató jelenlét ( meg hogy valakinek legalább egy fél percre kezébe lehessen nyomni, legalább az egyik gyereket)

Harmadszor, költöznünk kell, úgyhogy lakásokat nézek élőben és a neten, nonstop.

Mindez így együtt azt eredményezte, hogy jó tíz napig csak tessék-lássék mozogtam, úszni se mentem,aztán esett a az eső, úgyhogy még bringázni se tudtam- teljes gáz.

Volt már ilyen, és tapasztalatból tudom, hogy 8 és 10 nap között húzódik az a határ, amikor egyszer csak megrázom magam: na most már elég legyen. Ebben segít, hogy ekkorra mindenféle apró izomfájdalmak szoktak előjönni, a nemmozgás következményeképp: hátfájás, begörcsölt nyak és váll, és az izgalmas nevű, de annál kellemetlenebb körtefejű izom-szindróma.

Most is így lett.

Először hétfő este 11-kor sikerült úrrá lenni a krízisen: még csak 20 percet, még nem intenzíven, még inkább nyújtva, de gyakoroltam. Másnap álmosan is olyan jó volt, hogy kedd este ismét, majd szerdán kétszer is: nappal intenzívebben, este macskásabban elnyújtva.

Az a jó ebben, hogy azt, hogy kb 20%-al álmosabb vagyok, nekem bőven ellensúlyozza, hogy viszont kb 180%-al energikusabb. Az ég kékebb, a fű zöldebb, az izmaim nem fájnak, és jó lesz a lelkiismeretem is, eltűnnek a rémképeim a lassan összecsoffadó izmaimról, megereszkedő csigolyáimról, tónustalan, plötyi testemről.ű

Van egyébként egy kiváló mondás, jógás körökben ismert, a kedvenc motivációs mantrám:

Mikor a legkevésbé van kedved gyakorolni,akkor van a legnagyobb szükséged rá.

És igen, ennyi. Ezek a jógik nagyon értik.

(és, mivel 22. 46-van, bele is kezdek)

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://anyatest.blog.hu/api/trackback/id/tr607883382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
1